close
מכירת רכב
קניית רכב
פיקודוח
מי אנחנו
צרו קשר
תקנון הזמנה
מדיניות פרטיות
איך זה עובד?
הצהרת נגישות
בלוג
מדריכים
 
 
התחברות
logo
לקנות ולמכור רכב אונליין
לקנות ולמכור רכב אונליין
whatsapp
 
 
בשיתוף פעולה עם 
pango
logo
לקנות ולמכור רכב אונליין
           מכירת רכב       קניית רכב       איך זה עובד?       מי אנחנו       פיקודוח       בלוג
whatsapp
 
 
בשיתוף פעולה עם 
pango

הסרת שעבוד מרכב

אנחנו נתקלים בהרבה שאלות בקשר לרכב משועבד, אז נתחיל מהסבר קצרצר של מה זה בכלל שעבוד על רכב, איך מסירים אותו, מה זה אומר על העברת הבעלות והאם זה בעייתי.
 
 

מה זה רכב משועבד

רכב משועבד אומר שהרכב נקנה עם הלוואה מאחד מגופי המימון כמו מימון ישיר או מבאחד הבנקים. אותו גוף מימון נותן ההלוואה וכדי להבטיח שההלוואה תוחזר אליו, הוא בעצם מגדיר שהרכב הוא הערובה להלוואה. או במילים אחרות - הרכב משועבד לאותו גוף עד שתושלם כל ההלוואה.

רכבים משעובדים הם מאוד נפוצים, כי הרבה מאוד ישראלים לוקחים הלוואה כדי לקנות את הרכב שלהם.

איך מעבירים בעלות על רכב משועבד

לפני שאפשר לבצע העברת בעלות על רכב משועבד, צריך קודם כל להסיר את השעבוד והדרך לעשות את זה היא על ידי תשלום יתרת ההלוואה. חשוב לחדד, אי אפשר טכנית להעביר בעלות על רכב משועבד. לא משנה כמה תנסו, בדואר או באתר, פשוט אי אפשר יהיה להעביר את הבעלות.

איך מסירים שעבוד לרכב

זה תהליך די פשוט ברמה הטכנית שלו, אבל יכול להיות מלחיץ. כדי להסיר את השעבוד, צריך לכסות את כל ההלוואה שנותרה על הרכב ורק אז גוף המימון שנתן את ההלוואה מסיר את השעבוד.

נכתוב אותו בצעדים ונעשה את זה מהעיניים של הקונה, אבל ההסבר נכון גם למוכר:
1. מסמך הצהרת כוונות - המוכר צריך לבקש מגוף המימון את המסמך שמרכז בתוכו את כל פרטי ההלוואה: יתרת התשלום, פרטי בעל ההלוואה ופרטי חשבון הבנק לתשלום.

2.כיסוי ההלוואה - כאן יש לנו 2 תרחישים אפשריים:
תרחיש ראשון - אם למוכר יש את היכולת לשלם את כל ההלוואה, זו האופציה הכי נוחה לכם כקונים. המוכר פשוט מעביר את ייתרת ההלוואה ואז אחרי זמן קצר (נסביר בהמשך) יוסר השעבוד ואפשר יהיה לבצע העברת בעלות.

תרחיש שני - אם למוכר אין את היכולת לשלם את כל ההלוואה, זו האופציה הנפוצה יותר והיא פחות נוחה לכם כקונים. הקונה מעביר את את יתרת ההלוואה ישירות לחברת המימון ולאחר זמן קצר מוסר השעבוד ואפשר לבצע העברת בעלות.

3. השלמת תשלום - אם בחרתם באפשרות השניה שהקונה מכסה את ההלוואה, סביר שיהיו כאן אחד משני מקרים:
סכום הלוואה קטן מהמחיר - אם סוכם שמחיר הרכב הוא 80,000 ש"ח אבל בהלוואה נותר לשלם רק 60,000 שח אז הקונה מעביר את ה-60,000 שח לכיסוי ההלוואה, ואת היתרה של ה-20,000 שח מעבירים ישירות למוכר רק אחרי העברת הבעלות.


סכום הלוואה גדול מהמחיר - אם סוכם שמחיר הרכב הוא 80,000 ש"ח אבל נותר לשלם 100,000 שח בהלוואה, אז נהוג שקודם המוכר מעביר 20,000 ש"ח לחברת המימון וכך מקטין את סכום ההלוואה לסכום שסוכם. אחרי שזה קורה ובצמוד לאסמכתה על התשלום, הקונה מעביר את היתרה.

4. הסרת השעבוד - אחרי שהועבר כל סכום ההלוואה לחברת המימון היא מסירה את השעבוד של הרכב וניתן להעביר בעלות בדואר או באתר הזדהות ממשלתי

איך בודקים אם רכב משועבד

כהתחלה, שעבוד מופיע על גבי רישיון הרכב בחלק של ההגבלות ואפילו מצויין שם מי היא חברת המימון אליה משועבד הרכב. הסיבה שהוא מופיע שם היא שכל זמן שיש שעבוד, אי אפשר להעביר בעלות על הרכב וצריך קודם כל להסיר את השעבוד.

אפשרות שניה לוודא שעבוד היא דרך האתר של
רשם המשכונות
. זו בדיקה שעולה 11 שקלים בלבד וצריך את פרטי המוכר המלאים (כולל תעודת זהות).


 

כמה זמן לוקח להסיר שעבוד

לכל חברה יש את הזמן שלה. מ-24 שעות ועד 72 שעות. אם הקונה הוא זה שהסיר את השעבוד, אז זה שלב מאוד לא נעים בתהליך כי בעצם, הקונה כבר העביר את התשלום על הרכב ויכול להיות שעכשיו צריך לחכות 72 שעות עד שאפשר יהיה להעביר בעלות.

אחד הפתרונות הוא לסכם במסמך זכרון דברים שהקונה מכסה את הלוואה ולוקח את הרכב, וכשהשעבוד יוסר, תבוצע העברת הבעלות. ככה שני הצדדים מכוסים במידה מספקת.

יש דרך לזרז מאוד את תהליך הסרת השעבוד ולהפוך אותו למיידי. התהליך הזה אפשרי רק במידה ונותן ההלוואה הוא בנק (ולא חברת מימון). הקונה והמוכר צריכים להפגש בסניף הבנק שנתן את ההלוואה לרכב, לשבת יחד מול נציג או נציגה ובמקום להעביר את הכסף בהעברת זהב (העברה בנקאית מיידית). ברגע שהנציגה רואה את הכסף, אפשר להסיר במקום את השעבוד ולבצע העברת בעלות.

מכירת רכב עם שעבוד

למרות שעל פניו מדובר בתהליך פשוט יחסית, זה תהליך שיכול להיות מאוד מלחיץ לקונה ולפעמים גם למוכר. אחד הפתרונות שלנו בפיקוטו הוא המכירה המיידית, בה פשוט נכנסים לאתר, מסיימים את תהליך הקצר ומקבלים הצעת מחיר שלנו לקניית הרכב. אנחנו נסיר את השעבוד על הרכב ונקנה מכם את הרכב. כאן אפשר להתחיל בתהליך
מכירת הרכב
.

מה עוד צריך לבדוק לפני שקונים רכב

יש עוד מגוון בדיקות שאפשר וכדאי לעשות לפני שקונים רכב:

בדיקה מקדימה - מוציאים
דוח בדיקה לרכב לפני קניה
בעלות נמוכה. הדוח ישפוך הרבה אור על הרכב. החל מנתונים כמו תביעות ביטוח, אובדן גמור, ירידות ערך, בעלויות וקילומטרז'. תוכלו לקבל תמונה מקדימה על הרכב הרבה לפני שראיתם אותו.
בדיקת מכון - שלב שאסור לדלג עליו, לא משנה כמה הרכב נראה טוב והמוכר נראה מקסים. כדי לוודא שאין נזקים מהותיים ברכב חובה לעשות בדיקת מכון. עושים דוח בדיקה לפני קניה של פיקוטו ומקבלים קופון של עד 150 שח לבדיקת מכון באחת הרשתות הגדולות בארץ.

בפיקוטו אפשר גם
לקנות רכב
ממגוון של למעלה מ-3000 רכבים.